Tolerantie richting buren: waar ligt de grens?

Wonend in een tussenwoning in een altijd rustige wijk heb ik in de decennia dat ik daar woon al meerdere buren zien komen en gaan. Ben zeer tolerant richting m’n buren: kan genieten van mensen die feesten tot diep in de nacht, die hun badkamer verbouwen.. etc etc. Allemaal oké, zolang het maar tijdelijk is.

Sinds een jaar woont er naast mij een rumoerig gezin. Naast de ‘normale’ geluiden die je mag verwachten, begin ik me stilaan te ergeren. Alsof ze de hele dag stampend door het huis lopen en andere dagelijkse geluiden. Hoor regelmatig geschreeuw van man richting vrouw en/of kind, kind soms krijsend en overstuur zelfs… dat gaat me dan door merg en been. Sindskort hebben ze een klein hondje. Veel gekef en geblaf van dat lieve beestje, en regelmatig gehuil (denk dat hondje dat alleen thuis is).

Valt dit onder normale verpaupering van de buurt en heb ik dat te accepteren, of kan/moet ik dit ergens melden?

2 jaar geleden
in: Wonen
2K
ronron1212
2 jaar geleden
Je hebt een huurhuis? melden bij de verhuurder.

Antwoorden (1)

Je ergert je nu blijkbaar aan je buren, dus daar ligt de grens. Verpaupering van de buurt is niet normaal!
Je zou in eerste instantie je buren aan moeten / kunnen spreken als je last van ze (en hun hondje) hebt. Schreeuwen etc. kan vallen onder mishandeling - dat kun je bespreken met degenen die het betreft, en/of een melding doen bij Veiligthuis: https://veiligthuis.nl/.