hoe krijg ik deze kringen/vlekken uit mijn aanrechtblad?

Ik heb op mijn aanrechtblad vlekken die er maar niet uit willen. Er is ooit een bijtend middel gebruikt (ovenreiniger kruidvat) sindsdien worden de vlekken steeds meer. Hoe kan ik dit er uit krijgen? Zie foto's

Picture for question
3 jaar geleden
in: Wonen
2K
Amadea
3 jaar geleden
Van welk materiaal is het blad gemaakt?
taydan03
3 jaar geleden
Geen idee. Mijn ouders hebben het 20 jaar geleden in Duitsland laten maken. Hete pannen etc. kon die wel aan. Het lijkt op kuntsstof hout

Antwoorden (1)

Aan de foto te zien is het aanrechtblad gemaakt van een harde spaanplaatsoort met een dikke lamineerlaag. Dit kan niet tegen hete pannen en agressieve reinigingsmiddelen. Oven- en grill-reiniger is erg agressief en bevat o.a. natronloog (caustic soda) dat dit soort lagen aantast. Dat krijg je met geen mogelijkheid er meer uit.
Kruidvat geeft:
Ingredientendeclaratie
Aqua, methoxidipropanol, butane, sodium hydroxide (= caustic soda), hectorite, propane, cocamide MEA, isobutane, sodium laureth/pareth sulfate (= soort zeep), parfum.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Volgens reactie van vraagsteller kan het wél tegen hete pannen.