Wat helpt tegen omgevingsgeluid (van de televisie) van de buren?

Wat helpt tegen omgevingsgeluid van buren? Een oudere buurvrouw is slechthorend, dus heeft zij de tv hard aanstaan, want anders verstaat zij die niet. Geen probleem, maar vooral in de avond hoor je een soort gebrom van stemmen in praatprogramma's als je in je eigen woonkamer zit.

3 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
fremar
3 jaar geleden
Zelf wat achtergrondmuziek opzetten?
ronron1212
3 jaar geleden
De muur isoleren.
Ivana
3 jaar geleden
Er bestaan oortjes om naar de televisie te luisteren, dan hoeft hij niet zo hard te staan. Misschien kan je zelf even informatie inwinnen bij een hoor-winkel. In het uiterste geval kan je ze ook nog voor haar betalen. Dan bende van de buurgeluiden verlost. Als je informatie hebt, ga je dat rustig met haar bespreken.
Griffin
3 jaar geleden
Geef een zogenaamde doven-lus voor haar verjaardag cadeau? Wiin-win situatie...!

Antwoorden (2)

Je kan in ieder geval naar de buurvrouw gaan om te vragen de TV wat zachter te zetten. Daarbij kan je ze helpen de ondertiteling via teletekst aan te zetten. Ze kan de Nederlandse programma's dan goed volgen (zie link). Wees daarbij vriendelijk en behulpzaam.

Tip: ondertiteling tv aanzetten via Teletekst:
Ondertitel via Teletekstpagina 888 Nederlandstalige programma's op de tv. Dit kan zelfs bij eerder opgenomen programma's.
Het is vervelend als u tv-programma's slecht kunt verstaan. U kunt natuurlijk de tv harder blijven zetten, maar dat nemen partners en buren u niet in dank af. Gelukkig is er al jaren pagina 888 van Teletekst, de ondertitelingsdienst voor doven en slechthorenden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Bij de commerciële zenders is de ondertiteling bij live-programma's meestal helaas belabberd. Voor een dove is zo'n programma niet te volgen via teletekstpagina 888. Een slechthorende zal de televisie waarschijnlijk weer harder zetten om na te kunnen gaan wat er nu daadwerkelijk gezegd is in plaats van wat er volgens pagina 888 gezegd is.
Je kunt vragen of ze het huis beter isoleren, de ondertiteling aanzetten, en eventueel een draadloze koptelefoon laten aanschaffen.