Zzwembad water slaat wit uit, hoe kan ik dat verbeteren?

Mijn zwembad slaat wit uit.. we hebben een goeie pomp erop. Grotere dan die er bij zat toen ik hem kocht. Nu snap ik niks van dat gedoe over dit of dat toevoegen.. oh waarde zou de te laag zijn en ook de chool. Toch zeggen mensen dat hij stinkt naar choor.
Hier snap ik dus niks van.. nu wil ik hem behandelen met making soda want ik las zo kun je de oh waarde omhoog krijgen.. mijn bad is 305 breed.. zit 4600 liter water is.. ben slecht in het uitrekenen.

Wie kan mij helpen..

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (1)

Voor een evenwichtige zuur-base verhouding van je zwembadwater gebruik je 680 gram Baking Soda per 38.000 liter water om de alkaliniteit met 10 ppm (parts per million) te verhogen. De optimale pH voor je zwembad is 7.4.Een aanvaardbare range is een pH tussen de 7.2 en de 7.6
fremar