hoe vind ik goede ideetjes voor de afwerking tussen muur en plafond?

ik heb mijn muren en plafonds behangen/geschilderd. Nu zou ik de overgang willen afwerken . Lijsten vind ik niet mooi en lijsten zetten doe ik bovendien ook niet graag. Ik zoek dus iets originelers. Nu heb ik al gezocht op Pinterest en zo, maar ik krijg niet de juiste resultaten. Is er een speciale term voor dit "werkje", dus de ruimte tussen plafond en muur afwerken op een leuke manier? Of goede websites waar ik het kan vinden onder die terminologie?

3 jaar geleden
in: Wonen
4.6K
paulus811
3 jaar geleden
Ik wacht met smart de antwoorden af, want heb hetzelfde probleem. Het is heel moeilijk om die overgang 'strak' te krijgen en die bouwmarktlijsten maken het probleem alleen maar groter. Een soort bak rondom waarin je ledstrips maakt is een optie, zo krijg je indirect licht maar het moet geen kitsch worden.

Het beste antwoord

Als je niet van lijsten houdt begint het toch met een vooral strakke afwerking. Zorg, dat je plafond in de hoeken strak is afgeschilderd en snijdt naderhand je behang ook zeer stak af langs de hoek plafond-muur. Daarna kan je op zoek naar varianten. Er zijn stroken behang om dit soort hoeken af te werken. Lijkt dan een beetje op een lijst, maar blijft een onderdeel van het behang. Decoratiewinkels hebben daar zeer iets voor.
Doe eens wat ideeën op met de afbeeldingen in de tweede link.