Mogen we de voordeur veranderen in rijtjeswoning?

Hallo.
Wij wonen in een straat met rijtjes woningen in blokken van 4 huizen. Wij zijn de enige in de gehele straat die de huurwoning ooit gekocht heeft, inmiddels 10 jr geleden.
Nu is onze voordeur van hout en erg krom getrokken. Swinters tocht het enorm.
Mogen wij onze deur zomaar veranderen t.o.v. de rest van de woningen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
6.2K
tinus1969
4 jaar geleden
-Lees je koopcontract; staat er een kettingbeding in mbt uiterlijk/welstand?
-Bel de gemeente; heeft die eisen gesteld mbt uiterlijk/welstand?

Antwoorden (3)

Als je deur aan vernieuwing toe is dan mag je die echt wel vernieuwen. Als je niet een zelfde soort deur vindt dan zal je dus een andere moeten plaatsen.
ronron1212
4 jaar geleden
Als het huis gekocht is mag dit. De nieuwe deur mag dan ook verschillen van de andere in het rijtje.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wij wonen ook in een woning wat in het verre verleden een huurwoning was. Inmiddels is de hele straat overgegaan tot koop. Wij hebben een kunststofdeur laten plaatsen, de overige bewoners aan onze straatkant hadden allemaal al een nieuwe houten deur. Een houten deur is veel goedkoper, maar wij gaan voor het gemak. Schilderen van een kunststofdeur is niet meer nodig. Maak vooraf wel goede afspraken over de afwerking en of dat bij de prijs is inbegrepen. Wij waren vrij in het kiezen van een deur. Mocht u er over twijfelen of dit in uw gemeente ook zo is, vraag het na bij de gemeente, afdeling bouwen, of eventueel de verkoper. Succes.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
@joro wat heeft de vorige eigenaar daarmee te maken na 10 jaar?
LeonardN
4 jaar geleden
@ronron1212
Overige niet vorige.
Antoni
4 jaar geleden
@LeonardN, joro noemt in de laatste zin van zijn antwoord de verkoper. Die bedoelt ronron1212.
joro
4 jaar geleden
Sorry, ik bedoel met de laatste zin de verkoper van de voordeuren.