wie moet het overstek aan de kant van mijn buren onderhouden van mijn schuur?

De schuur/ garage is mijn eigendom, zit aan mijn huis vast en vormt een deel van de afscheiding met de buren

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
tinus1969
4 jaar geleden
heb je al met je buren overlegd? Ipv te praten over 'moeten' is het vaak beter om eerst eens te kijken wat zij willen.
Antoni
4 jaar geleden
Als in onderling overleg wordt besloten dat de vraagsteller het overstek van zijn schuur moet onderhouden, dan zijn de buren wel verplicht hem hiertoe redelijke gelegenheid te bieden. Hij zal dus waarschijnlijk even toegang tot de tuin (en misschien ook het huis) van de buren moeten krijgen om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren.

Antwoorden (1)

Als het aan de kant van de buren zit dan moeten de buren dat onderhouden, maar zit het aan jou kant dan zal jij het moeten onderhouden.