Kan ik blijven wonen in het huis van mijn moeder?

Ik verzorg mijn moeder en sta bij haar ingeschreven. Kan ik bij overlijden van mijn moeder blijven wonen in haar huis? Zo niet, wat moet ik doen om in de woning te blijven wonen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (1)

Als meerderjarige zoon moet je z.s.m. zorgen als mede-huurder op het huurcontract vermeld te staan. Zo niet dan kan de verhuurder de huur na zes maanden opzeggen.
Neem contact op met de verhuurder.

3. Er zijn ook kinderen
Kinderen kunnen wel mede bewoners zijn, maar hebben daarmee nog geen duurzaam gemeenschappelijke huishouding met een ouder, omdat dit gezinsverband in ons land geacht wordt een aflopend karakter te hebben. Anders wordt het als de inwonende kinderen op het huurcontract vermeld staan als mede-huurders. Zo niet dan kan de verhuurder de huur na zes maanden opzeggen. Bij een minderjarig kind zullen de familie of overheidsinstanties moeten zorgen voor een dak boven het hoofd. Is het kind volwassenen dan zal het zelf voor een andere woning moeten zorgen.