Kan ik mijn huis worden uitgezet?

Ik ben alleenstaande moeder met 2 kinderen, jongste is bijna 4 en heeft autisme.
Mijn onderburen hebben last van hem omdat hij af en toe wilt renen, springen of dansen... hij ziet op school 3x per week tot 15:30 en slaapt om 19:30. Weekenden proberen we weg bij vrienden blijven om te overlast te vermijden... maar nu ze draait ons om op straat te zetten (woningbouw) ... ze hebben eerst mij gezegd dat mijn ondervloer niet goed was... dus woonkamer en hang heb ik vervangen ( we leven bijna niet in de slaapkamer). Vandaag waren ze hier in mijn huis zonder afspraak, en zeide dat ik moet ook de slaapkamers doen... en toch geven ze niet zeker dat wij niet op straat worden gezet en ik moet mijn kind rustig houden.....
Ik weet niet meer wat ik hier kan doen... kan iemand aub ons helpen met een advies??? Kunnen ze echt obs op straat zetten???

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
2.6K
Antoni
5 jaar geleden
Het lijkt mij goed nu buurtbemiddeling te vragen te helpen. Die kan met jou en met je buren overleggen om een oplossing te vinden. De buren zullen wat geluid moeten accepteren, maar misschien zijn er andere dingen die je kan doen om het geluid van je kinderen te verminderen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ach lieverd, neen hoor niemand kan jou het huis uitzetten !!! Dat kan alleen de rechter, maar dan moet er iets heel ergs aan de hand zijn.Jouw buren mogen jou niet bevelen om hoge kosten te maken voor de slaapkamers en de vloerbedekking.
Ze mogen ook niet in jouw huis komen als jij dat niet wilt.
Ga zelf maar praten met de woningbouw, misschien kunnen die uw buren gaan vertellen dat zij moeten ophouden met dreigen. Als het is zoals jij vertelt, dan zijn deze buren hondsbrutaal. Dat moet afgelopen zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De buren zijn hier 5 keer voor mikn deur en laatste echt met geweld en uitschelden...
Nu gaan ze via de woningbouw en de woningbouw draait mij om de huurcontract te beëindigen... ik wil niemand lastig vallen , maar ik kan ook niks aan doen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De buren zijn hier 5 keer voor mikn deur en laatste echt met geweld en uitschelden...
Nu gaan ze via de woningbouw en de woningbouw draait mij om de huurcontract te beëindigen... ik wil niemand lastig vallen , maar ik kan ook niks aan doen
Ivana
5 jaar geleden
Met behulp van Huisarts en een op schrift gestelde verklaring van het autisme van je kind, zou je de woningstichting kunnen verzoeken je een woning te geven op de begane grond, zodat je geen onderwonende buren meer hebt. Dat scheelt in overlast. Je kunt je kind wel 'temmen' maar hij is ziek, dus zijn er beperkingen in de opvoeding. STERKTE. Ik hoop op een normale oplossing en uitzetting is wel het allerlaatste.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amd84, neem direct contact op met het Juridisch Loket.
https://www.juridischloket.nl/
U hebt erg veel overlast van deze buren. gedrag. Buurtbemiddeling is alleen mogelijk als uw buren hieraan vrijwillig willen meedoen. Buren die aan uw deuren geweld gebruiken en schelden zijn niet geschikt voor buurtbemiddeling.
Geloof mij nou maar, u wordt heus uw woning niet uitgezet, dat kan in uw geval echt niet. U kunt namelijk een beroep doen op de wettelijke huurbescherming. Laat u zich door niemand iets wijsmaken. Degenen die zeggen dat u op straat gezet kan worden hebben van overdrijven hun vak gemaakt.
Ik zal u een persoonlijk bericht sturen

Antwoorden (3)

ze kunnen je altijd uit huis zetten,maar ze moeten eerst naar de rechter gaan voor ze dat kunnen,tenzij je huurachterstand heeft, dan wel.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zomaar op straat gezet worden kan niet dit soort geluiden worden leefgeluiden genoemd. Wel moet je ervoor zorgen dat je een goede ondervloer en vloer hebt. Natuurlijk moet je in de avonduren zoveel mogelijk zorgen dat buren geen last hebben. Ook moet je in gesprek gaan met je buren maar waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd maar heeft het niks opgeleverd. Overigs is je kind vier en deze hoort te spelen en lijkt het mij niet dat hij vanaf het moment dat hij thuis is totdat hij gaat slapen rond rent, sprint of dergelijke.

Mocht je problemen houden met je buren zou ik je woningverhuurder inschakelen als dit niks oplost kan je overwegen om het via de (rijdende) rechter te doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kan wel op straat gezet worden als de rechter dit besluit en dat zou je moeten accepteren maar aangezien het om een kwestie leefgeluiden gaat en je hebt een goede vloer + ondervloer ga ik ervan uit dat de rechter jouw kant kiest.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hij slaapt om 19:30 ... de ondervloer heb ik al vervangen moet nog de slaapkamers en wordt ook gedaan... maar ik denk dat gaat ook niet helpen... ik hoor zelfs de tv van mijn buren, de isolatie van de flat is gewoon slecht, dus ik snap wel dat mijn onderburen last van mijn kind hebben... maar ik kan niet meer doen wat ik al doen... ben zelfs weekend weg en krijg geen bezoek met kinderen.... maar dat is toch geen leven :((( en ze blijven maar klagen...
Ik heb geen huur achterstand en de woningbouw zei dat ik moet mijn kind rustig houden... dus ze zijn ook niet in mijn kant.... ik ging zelfs naar mijn naast buren om te vragen of ze last van ons hebben en ze zeiden van niet...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je de tv van de buren hoort is het inderdaad de isolatie tenzij de volume op max staat natuurlijk. Hier ga ik niet vanuit dus kan jij niks aan doen en dit zou de rechter dan ook (moeten) bepalen. Ben je al in gesprek geweest met je verhuurder? Volgens de wetgeving moet je zorgen dat na 22.00 de geluid zodanig beperkt wordt dat mensen er geen last van hebben. Natuurlijk wanneer men dagelijks, heel de dag door muziek luistert wordt dit wel bestraft maar nogmaals dit zijn gewone leefgeluiden Toch raad ik je aan om langs het juridisch loket te gaan om exact de antwoord te weten op de vraag of je moet verhuizen.
Naar aanleiding van verschillende verhalen binnen persoonlijke kring als afleveringen van de rijdende rechter en frank visser doet uitspraak verwacht ik dat mijn informatie klopt maar ik ben geen juridisch adviseur van beroep.
Ook leefgeluiden zijn gebonden aan decibels, stampen en rennen zijn ook gebonden hieraan en dus als er veel overlast is dan kan je zeker wel uit je huis gezet worden, volgens de richtlijnen ben je gebonden aan eisen van de woningbouw wat betreft je vloer en dus zal je toch de gehele vloer moeten aanpassen.Uitzetten is alleen niet zo makkelijk. De buren krijgen het advies vaak om een te registreren wanneer en hoe vaak er overlast is en moet een dossier aangemaakt worden door de woningbouw en daarmee gaan ze naar de rechter, als blijkt dat je als buren het woongenot aantast voor de rest dan zetten ze je eruit.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
:( ik probeer echt mijn best te doen... maar blijkbaar gaat niet helpen...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In dit geval kunnen ze in de dossier schrijven wat ze willen toch? Zelfs dat mijn kind loopt in de avond te rennen.... in dit geval mag ik vragen om iemand van de woningbouw in mijn huis een camera tijdelijk plaatsenom te zien dat het niet zo erg is als de buren zeggen???
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Arnd84, laat je niets wijsmaken. Je huis uitzetten omdat een autistisch klein kind herrie maakt, gaat echt niet gebeuren. De vloer is niet jouw probleem, de vloer is het probleem van de woningbouwvereniging.