Hoe verwijder je zwarte strepen in bad veroorzaakt door stofzuiger slang?

Toegevoegd na 1 minuut:
Tijdens het stofzuigen van het bad heeft de kunstof stofzuiger mond strepen achtergelaten in het bad.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
10.4K

Het beste antwoord

Aanvullend op de gum: je kunt ook een wondersponsje gebruiken, die werken ook al een soort gum. Dat zijn witte sponsjes van melamineschuim, te koop bij onder meer Action. Die hebben een licht schurende werking en laten geen krassen achter zoals schuursponsjes soms doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het sponsje van de action werkte top! Bedankt voor jullie antwoorden.

Andere antwoorden (3)

Je zegt "stofzuigerslang" maar bedoelt waarschijnlijk het kunststof uiteinde wat daar aan vast zit.
Het hangt een beetje af van welke soort kunststof dat uiteinde is gemaakt.
Probeer het eerst met de goedkoopst oplosmiddelen zoals wasbenzine (of nog beter) terpentine. Mocht dat niet lukken probeer het dan met "stickerverwijderaar" of nagellakremover (deze twee middeltjes zijn best wel wat duurder). Dit zijn sterk ruikende esters die veel soorten plastic oplossen.
Mocht het blijven zitten blijft alleen nog "polijsten" over met jif en een schuursponsje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat lukt vaak eenvoudig met een gewone gum!
bamibal
6 jaar geleden
HG bad reiniger