groenaanslag verwijderen met schoonmaakazijn?.

Ik wil de groene aanslag op de stenen verwijderen en hoorde dat het heel goed kan met schoonmaakazijn. De vraag is onder welke weersomstandigheden en in welke verhouding azijn-water is dit het effectief?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
5.1K
Rieneke1
6 jaar geleden
Azijn is lang zo milieuvriendelijk als wel wordt gedacht. Goed schrobben met harde borstel, en water volstaat ook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik overgiet de tegels altijd met kokend water zonder enige toevoeging, dat werkt ook prima.

Antwoorden (1)

Vul een emmer met azijn en water (1 liter azijn en 1 liter water).

Veeg je terras of oprit goed en zorg dat deze zoveel mogelijk vrij is van bladeren en vuil.
Schrob vervolgens de hele bestrating van voor tot achter. Spuit vervolgens het terras niet af en laat het water met azijn opdrogen. Deze methode werkt het beste op een zonnige dag zodat de azijn goed in de tegels kan trekken. Je zult zien dat in de weken erna de groene aanslag en mos langzaam zullen verdwijnen. Hardnekkige plekken kun je nog even inspuiten met een plantenspuit gevuld met azijn. Voor onderhoud is het vervolgens verstandig om iedere keer na het vegen even te schrobben met het azijnwater zodat mos en algen geen kans meer kunnen krijgen.
SimonV
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
+ omdat het ook er nog eens een mooi complete "gebruiksaanwijzing" is bijgevoegd.