Mag een advokaat je pinbetalingen opvragen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
tinus1969
7 jaar geleden
@fiffi1959, je eigen advocaat of die van een tegenpartij? Wat voor zaak? (strafrecht, echtscheiding, schuldeisers)?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De advokaat van de tegenpartij. Ik woon namelijk in een huurhuis en ik word beschuldigd van leegstand .( Wanprestatie) Door de woningbouw Nu willen ze mijn pin betalingen vanuit de buurt zien waar ik woon. In mijn ogen is dat prive
tinus1969
7 jaar geleden
@fiffi1959, en wat zegt je eigen advocaat? Mijn eerste gedachte, die je moet controleren bij je advocaat of andere deskundige: Je moet (blijkbaar) bewijzen dat je woont in het huis dat je huurt. Laat de woningbouw dus eens binnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@fifi1959, Wat bedoelt de woningbouwvereniging met wanprestatie?
Wanprestatie: wanneer er niet wordt gedaan wat er is afgesproken.Dat kan betekenen dat een van beide partijen een gedeelte van de overeenkomst helemaal niet nakomt, of zijn verplichtingen gedeeltelijk niet nakomt of wanneer de verplichtingen niet correct worden nagekomen.
Aantonen dat u woont in de buurt waar u uw pinbetalingen doet is ook geen bewijs dat u daar woont. wel een vreemde manier om iets te bewijzen. Een controleur van de woningbouw binnenlaten is geen bewijs dat ú er woont.
Uw woonadres is het adres dat bij de Basis Registratie Personen (BPR) bekend is. Als een advocaat redenen heeft om adresgegevens bij de gemeente op te vragen, dan mag hij dat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor u antwoorden. Ik vind het ook heel vreemd om mijn pinbetalingen als bewijs aan te moeten tonen dat ik in die buurt woon. Ik kom overal dus pin ook overal.
tinus1969
7 jaar geleden
@fiffi1959, maar waarom is het zo moeilijk voor je om te bewijzen dat je woont waar je woont? Waarom verdenkt de woningbouwvereniging jou van leegstand?

Antwoorden (1)

Je bent niet verplicht om een advocaat van de tegenpartij dit soort informatie te geven, tenzij een rechter dat oplegt.
Maar in dit soort civielrechtelijke zaken geldt dat, als de advocaat iets beweert, en jij dat bij de rechter niet weerlegt, je tegenpartij gelijk krijgt.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de gedaagde in een civiele zaak niet reageert op de dagvaarding en de (verplichte) advocaat niet naar de rolzitting komt, doet de rechter twee weken later een verstekvonnis.
De rechter stelt dan dikwijls de eiser in het gelijk, maar niet altijd.