Mijn Nefit kamertermostaat knippert soms met "UBA". Wat kan hier de oorzaak van zijn, want op de ketel is er geen storing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
20.6K

Antwoorden (2)

Wat ik op forum lees is dat dit normaal een storing van de thermostaat is(heeft niets met de ketel te maken),men geeft de raad de thermostaat te vernieuwen.
fremar
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Fijne raad...
De kamerthermostaat bedient en regelt het Nefit cv-toestel in de woning. Het Nefit cv-toestel moet zijn uitgerust met een universele branderautomaat (UBA1, UBA1.5 of UBA3).
Tijdens bedrijf geeft het display van de UBA (de universele Brander Automaat) een displaycode aan. Door op de serviceknop te drukken, verschijnt een tweede code. Dit is de servicecode. De combinatie van deze twee codes geeft gedetailleerde informatie over de bedrijfstoestand van het toestel.
Als de displaycode knippert is er een storing. Schrijf de displaycode op. Druk op de serviceknop en schrijf de servicecode ook op. Druk vervolgens op de resetknop. Als de storing blijft, neem dan contact op met uw installateur.