Kan ik vijvergrind bovenop mijn vijveraaarde doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een paar handen hebt moet je dat wel gaan lukken!
Maar natuurlijk kan je wat grond op je vijveraarde doen. Voorkomt meteen woelen van de vissen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is dus geen probleem dat ik grind bovenop mijn aarde dat op de bodem ligt te doen om omwoeling te voorkomen?

Het beste antwoord

Vijveraarde mag je nooit op de bodem doen, alleen in potten en/ of mandjes.
Het afdekken met grof grind, voorkomt dat de vissen er in gaan wroeten/.
Grind op de bodem zelf is niet aan te bevelen, wel vijversubstraat, maar niet te dik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dua het is geen enkel probleem om grind bovenop mijn aarde te doen dat op de bodem ligt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aarde op de vijverbodem geeft zeer veel gasvorming ( moeras gas ) vertroebeling van het water en de vorming van algen.
Precies alles wat je juist niet wilt hebben.
Grind er op gooien maakt deze problemen niet minder. komt bij dat grind vaak bestaat uit kiezelzuur en ook dat is slecht voor je vijver