Heeft de natuur in Nederland) voldoende (nog) zelfregulerende vermogens en is ingrijpen door de mensen (zelden) nodig?

- In tal van werelddelen en minder bevolkte gebieden regelt de natuur nog veel ; hoewel effecten vaak duizenden jaren kunnen duren.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
7 jaar geleden
De natuur is altijd zelfregulerend de mens zit er alleen altijd tussen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan... de mens probeert de natuur te manipuleren en en poogt deze binnen de beperkingen + keuzes van het menselijke denken te beheersen en begrijpen? OF is mens en natuur/dier ook gelijkwaardig aan elkaar (met daarmee recht van de sterkste?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ingrijpen is nooit nodig, althans niet voor de natuur. Alleen denken mensen dat.
Reddie
7 jaar geleden
Nederland heeft helemaal geen natuur. Alles in nederland is kunst(matig), gecultiveerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of is alles natuur? Daarnaast zijn er andere soorten die hun omgeving ook aanpassen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Jackd Zo kan je hem idd ook nog zien. Mensen zijn dan net als bevers die een dam bouwen of vogels die een nest bouwen of...

Het beste antwoord

Als de mens in het geheel niet meer ingrijpt in de natuur zal de mens een zeldzaam wezen worden in Nederland op den duur.

Steden zullen compleet overwoekeren, gebouwen zullen onbewoonbaar worden door planten groei, de grote roofdieren zoals de wolf en de beer zullen terug keren en als we dan niet ingrijpen zijn we niets meer dan een lekker hapje voor die dieren.

Dus ja, de natuur heeft nog meer dan voldoende regulerende vermogens maar het ingrijpen van de mens blijft noodzakelijk daar anders de mensheid door de natuur in het voortbestaan wordt bedreigd.