Kun je stenen tegels bij de restafval deponeren?

Ik heb nog een paar stenen tegels, van die grote vierkante straattegels, die ik wil weggooien. Kunnen deze gewoon in de grijze bak of er een andere bestemming voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
32.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die breng je naar het Gemeentelijk grofvuil-station ("milieustraat") en gaan in de container "bouwafval puin" Maar misschien kun je er iemand anders blij mee maken ?

Antwoorden (2)

Kleine hoeveelheden bij het restafval.

Grote hoeveelheden als schoon pijn inleveren of een puincontainer laten komen.

Als het goeie tegels zijn kan je ze op o.a. marktplaats zetten. Veel steden hebben een "gratis op te halen" pagina op Facebook, dan ben je ze ook zo kwijt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wat noem je kleine hoeveleheden? Met 3 tegels zit je al over het gewicht wat een grije kliko mag hebben per maand
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ pokemon
Is er een max gewicht?
en hoeveel is dat max gewicht dan per maand, Volgens mij hebben wij geen maximum gewicht, en geldt dat voor de grijze en de groene?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het max gewicht hier en volgens mij is dat meestal zo, is dat wat de containerwagen kan tillen.
Dat is hier 80 kg en dat is veel, rond de 60 begint een kliko echt zwaar te worden.
En dat is per keer, hier elke 14 dagen.
Als je met de buren goed op kan schieten en daar ook een paar tegels kwijt kan gaat het snel. ps. paar stukken onderin en de kans dat de helft erin blijft zitten is een stuk kleiner.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij ons is het ook 80 kg. Wij betalen ook per kg, en per keer dat we hem buiten zetten. Hij wordt bij ons eens in de maand geleegd, groen en plastic elke twee weken, en luiers kan je op een paar punten in de wijk inleveren.
Puin, en zeker grote stenen en tegels mogen niet in de container.

Ik had ook een keer kapsukken in de container gedaan, waarna de chauffeur bij me kwam, om mij te waarschuwen.
Onderin de vuilniswagen zit namelijk een soort van vijzel die het afval uit het vanggedeelte naar de bak achterop draait.
Deze vijzel kan stuk lopen door grote stukken puin, en daar ontvang je de rekening liever niet van.

een paar kleine stukken steen zullen geen kwaad kunnen, maar grote hoeveelheden, en grote stukken dus wel. Dus of in kleine delen in de bak doen, of beter zoals al genoemd, iemand anders er blij mee maken