Is de meetlijn van mijn zaagmachine wel goed?

Hoort de 0 lijn niet op de zelfde hoogte als het zaagblad te staan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon testen, zet het op 1 cm, zaag een reststukje en meet dat op.
(+ bij de twee antwoorden)

Antwoorden (2)

De nullijn staat goed. Als je de klem op nul zet, staat de geleider tegen het zaagblad.
De linkerzijde van de klem (waar je de maat instelt) staat niet in lijn met het zaagblad.

Toegevoegd na 53 seconden:
Sorry, niet de linkerzijde, maar de maatlijn.
jc54
8 jaar geleden
die meetlijn correspondeert met de plaats van de geleiderail. Als je het aanwijzertje op 0 zou instellen, dan staat de geleiderail op het zaagblad (als dat al praktisch mogelijk zou zijn).
Omdat het aanwijzertje een vaste afstand heeft tot de geleiderail , is de meetlijn met een beetje 'offset' op je machine geplaatst.