Hoe lang duurt het om een cvketel te vervangen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hangt af van installatiewerk wat er bij komt kijken. Bijv. een HR-ketel die een "gewone" ketel vervangt heeft condensafvoer nodig. Maar normaal gesproken zal een proffesional de CV-installatie in minder dan een dagdeel weer operationeel kunnen opleveren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
proffesional=professional (een ervaren installateur)
Amadea
8 jaar geleden
Bij ons moesten ze een gat door de overloop boren, en ook dat rode vat in de kelder vervangen. Na een halve dag was het klaar.
jc54
8 jaar geleden
Hangt er van af, of, en hoeveel aanpassingen er gedaan moeten worden. Wil je het zelf doen of laat je het werk over aan een ervaren installateur?
Een installateur zal eerst komen kijken wat er aangepast moet worden, en zal dan een offerte maken, waarop ook de geplande tijd staat.

Antwoorden (1)

"De installatie van een nieuwe cv-ketel neemt gemiddeld 4 uur in beslag. Als het nodig is om extra voorzieningen aan te brengen, zoals een nieuwe afvoer voor de rookgassen, kan de installatie van de CV-ketel iets langer in beslag nemen."
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thanx. Daar heb ik iets aan. Fijne zondag nog.