Kring van hete pan op composiet aanrecht. Kun je dat wegkrijgen en zo ja: hoe?

Ik heb een hete pan op mijn zwarte composiet aanrecht gezet, waardoor er nu een wit-achtige kring te zien is die ik niet weg krijg. Wie weet of en hoe zo'n kring te verwijderen is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
15.1K

Antwoorden (1)

Nadelen van een composiet aanrechtblad

Natuurlijk betekent dit niet dat je een composiet aanrechtblad rücksichtslos kunt inzetten voor allerhande doeleinden. Ondanks de dichtheid blijken composiet aanrechtbladen namelijk wel gevoelig te zijn voor vlekken. Wanneer, met name agressieve, natte plekken op het aanrecht blijven liggen, trekken ze geleidelijk in het blad. Daardoor ontstaan vlekken in het aanrechtblad die niet meer verwijderd kunnen worden.
Een ander nadeel van composiet is de gevoeligheid voor hitte. Hoewel de bladen hittebestendig zijn, zorgen hete pannen voor verkleuring van het hars in het aanrechtblad. Deze zogenaamde thermoshock resulteert in blijvende verkleuringen van het aanrechtblad.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.keukenervaringen.nl/composiet-aanrechtbladen-voordelen-en-nadelen/