hoeveel tinten kan blondeer je haar oplichten?

Ik heb lichtbruin haar...als ik t middenblond-lichtblond zou willen krijgen welke haarverf moet ik dan gebruiken die niet duurder is dan €10. En hoeveel tinten lichter wordt je haar van blondeer? Wordt t niet geel, oranje of groen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blonderen van donker naar licht is moeilijker dan het lijkt, hoe meer tinten je lichter gaat hoe moeilijker het wordt. Ten eerste is het de vraag of je je eigen haarkleur goed hebt ingeschat, veel mensen kunnen dat niet, ten tweede wil je dit doen voor 10 euro, ook dat lukt niet, als je het goed wil doen, tenzij je stekels hebt, ten derde hoe het uitvalt weet je pas als het gedaan is.
Ik heb een link voor je opgezocht waarin goed beschreven staat tegen welke problemen je op kunt lopen:
http://haargeheimen.nl/hoe-kan-je-donker-gekleurd-haar-blonderen-lichter-maken-ontkleuren/
Het beste advies dat ik je kan geven is: Spaar nog even door en laat het de kapper doen, die kan ingrijpen als er iets mis dreigt te gaan en kan bovendien zien of de kleur bij je past. Als je van nature donker haar hebt, past licht haar vaak niet bij je huidskleur.

Antwoorden (1)

Goed nieuws: als je je haar verft wordt het vanzelf lichter. Ik heb vorig jaar (kerst 2014) voor de eerste keer mijn haar geverfd met een doosje van de voordeeldrogist (8,95) in exact dezelfde kleur als mijn eigen kleur (donkerbruin) om de grijze haren te bedekken. Het was heel goed gelukt, de grijze haren waren weg, en ik had mijn eigen haarkleur weer terug. Echter in de afgelopen maanden (zomer) werd mijn haar steeds lichter. Tegen dat het oktober was zag je het verschil duidelijk: de bovenste rand uitgroei was donkerbruin met grijs erin, de onderste helft was donkerblond geworden. Dus je bent wel verplicht te blijven verven als je geen uitgroei wilt zien. Ik had trouwens aan een halve portie genoeg voor schouderlang haar. Dus kon twee keer verven voor 9 euro. Welk merk het beste is weet ik niet, volgens mij maakt het niet vele uit.
Bij de kapper zou verven mij 55 euro kosten. En ze zei dat het dan ook vanzelf lichter zou kleuren, daar was niets aan te doen.