Welke manieren zijn er om diefstal/vernieling tegen te gaan?

Ik stelde net een vraag over beveiligingscamera's dat leek me een goede optie. Weet jij nog meer opties om diefstal en vernieling tegen te gaan?

Ik woon in een flat van 2 hoog, op de hoogste verdieping en er wordt nog wel eens wat gejat/vernield beneden...

Iemand handige tips?

a.u.b. geen nutteloze dingen zoals je spullen binnen zetten e.d. want ik ga mijn bijv. mijn fiets niet in me huis zetten, dan heb ik nog minder ruimte!

Ik wil gewoon veilig wonen, hoop dat je het serieus neemt.

Toegevoegd na 33 minuten:
Het gaat er mij voornamelijk om, wat er buitenshuis gebeurd zoals fietsen jatten e.d. tegen inbrekers heb ik iig een hond die al blaf wanneer iemand de trap op komt lopen :-D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Mijn huis is beveiligd met een alarm, bewegings melders en een lawaai op de buiten deuren zodra die open gaan.

Toegevoegd na 35 seconden:
En natuurlijk aangesloten op een centrale.

Toegevoegd na 26 minuten:
Buiten lampen met bewegings sensoren, inbrekers houden niet van licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zo'n ding met belletjes aan je deur hangen. Ik weet niet precies hoe het heet; windgong geloof ik. Als iemand de deur open doet klingelt dat ding en wordt je dus gewaarschuwd (als je tenminste thuis bent). Je kan ook een alarm installeren maar dat moet je steeds in- en uitschakelen, met alle gevolgen vandien als je het vergeet.
13 jaar geleden
Babbeltruc
Sommige inbrekers doen zich voor als de meterstandenopnemer of vertellen een zielig verhaal. Zo hopen ze binnen te komen. Door een kettinkje op de deur te plaatsen kunt u het verhaal even aanhoren en na bijvoorbeeld het Identiteitsbewijs gecontroleerd te hebben zelf besluiten wie u binnenlaat. Kiest u ervoor vreemden binnen te laten, hou ze dan wel goed in de gaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een kwestie van opvoeding voor alle bewoners die de centrale voordeur van jouw flat delen. Er op letten dat de deur dicht is, niemand mee naar binnen laten lopen, geen duplicaat sleutels aan derden geven, rommel opruimen en elkaar op gemaakte fouten wijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er veel last van hebt proberen buurt preventie team op te zetten?..uiterste geval verhuizen maar andere buurt.maar dat is wel heel rigoreus.