Welk product om vlekken van RVS kraan schoon te verwijderen?

Onze RVS-keukenkraan heeft een aantal vlekjes die ik niet weg krijg. Het lijken watervlekken maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Ik heb het geprobeerd met HG roestvrijstaal snel reiniger wat ik ook gebruik voor de afzuigkap. Op de afzuigkap werkt het prima voor vetvlekjes enzo.
Heb het ook geprobeerd met HG roestvrijstaal snel glans. Dit geeft een mooi gladde uitstraling.

Helaas werken bij de producten niet op de kraan. Zie foto voor de vlekken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Welk product kunnen jullie adviseren om nog eens te gebruiken. Ik denk dat polijstende middelen op deze RVS kraan niet geschikt zijn ivm krassen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
7.7K

Antwoorden (2)

Zelf heb ik geen ervaring hiermee, maar ik hoorde van een campinghouder die zijn bus WD40 dagelijks gebruikte voor vele doeleinden; hij had ze ook in voorraad :-)

Deze lijst van toepassingen is lang... 26 stuks zelfs. Op nr. 10. staat "Verwijdert vlekken van rvs spoelbakken".

WD - 40 Toepassingen:1 . Beschermt zilver aanslag.2 . Verwijdert teer en vuil van auto's .3 . Reinigt en smeert gitaarsnaren .4 . Geeft vloer die 'just - gewaxt ' glans zonder dat deze glad word5 . Houdt de vliegen af van koeien, paarden en andere dieren.6 . Herstelt en reinigt schoolborden .7 . Verwijdert lippenstift vlekken .8 . Lost hardnekkige ritsen .9 . Untangles sieraden kettingen .10 . Verwijdert vlekken uit rvs spoelbakken .11 . Verwijdert vuil en vet van de barbecue.12 . Houdt keramiek / terracotta tuin potten van oxidatie .13 . Verwijdert tomaat vlekken uit kleding .14 . Houdt glazen douchedeuren vrij van water vlekken.15 . Camouflages krassen in keramische en marmeren vloeren .16 . Houdt schaar soepel .17. Smeert luidruchtige deurscharnieren op zowel thuis en voertuigen deuren.18 . Het verwijdert die nare teer en schaafplekken van de keukenvloeren . Het veroorzaakt geen schade en je hoeft niet teschrobben . Vergeet niet om ramen of deuren te openenAls u veel van merken .19 . Verwijder de vliegen op uw auto snel 20 . Geeft een speeltuin glijbaan een glans voor een supersnelle glijbaan.21 . Smeert versnellingspook van zitmaaiers .22 . gebruik het op schommels of andere piepende geluiden .23 . Smeert klinken in ramen en maakt ze makkelijker te openen .24 . Spuit op een paraplu steel maakt het makkelijker om te openen en te sluiten.25. Herstelt en reinigt leder beklede dashboards in voertuigen , alsmedeals vinyl bumpers .26 . Herstelt en reinigt dakdragers op voertuigen

Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ziet eruit als kalkaanslag door waterdruppels. Kalkaanslag ga je te lijf met een zuur als citroensap of azijn. Maak een oplossing van witte azijn met warm water en maak een doek er nat mee. Leg de doek een poosje om de vlekken heen en laat alles intrekken. Na een poosje inwerken, haal je de doek weg en maak je het RVS schoon met een microvezeldoekje en schoon water. Daarna even nawrijven met een zachte droge doek.
amc