Ik ben op zoek naar de naam van een vetplant die in de hoogte groeit en eens in de zoveel tijd kleine roze bloemetjes heeft?

Het gaat om een donkergroene vetplant voor binnen die in de volle zon met weinig water mooi en redelijk in de hoogte kan groeien. Eens in de zoveel tijd krijgt de plant bovenin scheutjes met mooie kleine roze bloemetjes. Ik heb deze plant een keer bij de Intratuin gekocht, ik heb de plant ongeveer 2 jaar gehad, opnieuw gekocht en nu hadden ze m niet meer. En de medewerkers wisten niet wat ik bedoelde, ik heb geen kaartje meer, en kan m niet op Google vinden.
Hopelijk kan iemand mij helpen! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
jc54
8 jaar geleden
Bedoel je misschien een lidcactus?
http://www.tuinkrant.com/plantengids/cactussen/37383.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk aan de lidcactus ook wel kerstcactus genoemd : https://www.google.be/search?q=lidcactus+soorten&oq=lidcactus&aqs=chrome.5.69i57j0l5.16379j0j4&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jc54 en @lientje000:
Bedankt voor jullie reacties.
Helaas is dit niet de juiste plant. De bloemen die ik bedoel zijn nog veel kleiner..

Antwoorden (2)

Klinkt heel erg als een plant die ik ook heb. Tradescantia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tradescantia
Ik heb zelf de Zebrina variant, die heeft paarse blaadjes.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooie plant, maar helaas is het niet degene die ik zoek. Toch bedankt :)
Dat zou gewoon een Crassula ovata kunnen zijn, in het Nederlands onder meer dikblad of geldboompje genoemd. Deze succulente plant groeit struikachtig met ovaal ronde, glanzende, aan de rand soms rood gekleurde bladeren. In de winter ontstaan aan de oudere exemplaren kleine stervormige witte of roserood gekleurde bloemetjes.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk aan de lidcactus ook wel kerstcactus genoemd : https://www.google.be/search?q=lidcactus+soorten&oq=lidcactus&aqs=chrome.5.69i57j0l5.16379j0j4&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8
Amadea
8 jaar geleden
Ik zou een cactus niet omschrijven als een vetplant. Dan zou er toch minstens bij hebben moeten staan dat er stekels aan de bladeren zitten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@lietje000
Bedankt voor je antwoord, maar dit is m zeker niet. De bloemetjes zijn veel te groot en het is geen cactus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Amadea
Bedankt voor je antwoord!
De bloemetjes lijken er echt super veel op!
Alleen zijn de bladeren nog te breed.