Waarom heet een "mieren lok doosje" niet een "mieren verdrijf doosje" ?

Het is toch niet om mieren te lokken, maar om ze juist te verdrijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Omdat de primaire functie is het áántrekken, lokken dus, van de mieren. Om vervolgens te zorgen dat ze het daarin aanwezige gif meenemen nar hun nest en zo en passant de hele kolonie uitroeien natuurlijk, maar dat is iets heel anders dan verdrijven. Verdrijven is wegjagen, en dat doe je dus niet met een mierenlokdoosje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, je lokt die mieren in het doosje, waar ze dan dus nooit meer uitkomen.

"Een mierenlokdoos bestaat uit een klein doosje met een aantal openingen, waardoor mieren bij een
gesuikerde dikke vloeistof kunnen komen. Deze lokstof bevat een insecticide, meestal een organische fosforverbinding."

http://www.rivm.nl/milieuportaal/images/Seizoengebonden%20vergiftigingen.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
De mieren komen wél uit het doosje, hoor. Dat moet wel: het is een klein doosje, en daar past nooit een hele mierenkolonie in. De truc is dat de mieren het voedsel dat ze in het doosje vinden, meenemen naar hun nest. Daar genieten alle mieren van dat voedsel - niet wetend dat het in werkelijkheid om gif gaat.
je lokt ze naar het doosje alwaar ze sterven, best zielg, zou je dit met mensen doen zou je ineens een facist zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fascist? Massamoordenaar bedoel je. Ik denk niet dat je wegkomt met alleen het stempel 'fascist' als je dat zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar mensen lopen niet in colonne over mijn aanrechtblad :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nelly3, lol.
Je lokt de mieren naar het doosje daarom die naam.
Ze lopen het doosje in en daarna er weer uit en gaan dan door naar het mierennest. Doordat ze hun hele lijf onder het gif hebben zitten gaat niet alleen die ene mier dood maar ook de rest die in het nest zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, ze gaan niet dood in het doosje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nelly3, bedankt voor de plus en ik snap ook niet dat mensen denken dat ze in het doosje blijven, hoeveel doosjes zou je dan wel niet moeten hebben om een heel nest uit te roeien?, ik zou gelijk aandelen kopen als dat zo was, ha,ha.