Wie weet wat dit voor ding is en hoe je het gebruikt?

Ik dacht zelf aan een messenslijper, als dit klopt zou ik graag willen weten hoe je het moet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doet mee denken aan een blikopener die mijn oma vroeger had, maar dan ontbreekt er een deel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een blikopener is het waarschijnlijk niet, de wieltjes zitten echt kaarsrecht tegenover elkaar en er is niks om de rand van een blik vast te houden. De inkepinkjes aan de steel zitten ook op een ''modernere messenslijper'' maar ik weet het niet zeker. Wellicht weet iemand anders het wel? Ik wacht geduldig af :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad geen blikopener, toch herken ik het ergens van.
Mijn 2e optie is een hulpmiddel om zagen of zaagkettingen te slijpen. Mogelijk heb ik een vergelijkbare in een verzameling oud gereedschap, ik zal zondag de schuur in duiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuk hoe geheugen soms werkt.
Ik wist dat ik het herkende, alleen eerst een verkeerde link gelegd.

Het beste antwoord

Het is een handzaag slijp hulpmiddel.

Ik heb bijna dezelfde, zie foto's voor o.a. de gebruiksaanwijzing.

Het werk met een driehoekige vijl, de wieltje zijn om de vijl op de juiste plek te houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top, ik wist wel dat het met slijpen te maken moest hebben, maar meer ook niet. Dankje voor jou meedenken. Ik heb nog wel een zaag waar ik dit mee kan gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Moeilijk te zien adhv deze foto.
Ik zie nergens slijpsteen.
Het lijkt mij eerder een aparaat om staaldraad mee te buigen.