Wat is het practische nut van dit gedeelte van een handdoek?

sommige handoeken hebben dit in verschillende verschijningsvormen en matrialen aan beiden zijden (links en rechts). zie foto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wil ik ook wel eens weten;-)

Het beste antwoord

Dat strookje was aanvankelijk bedoeld om het linnengoed te merken, niet alleen bijvoorbeeld voor de wasserette, maar ook met bijvoorbeeld het familiewapen, of gewoon voor de mooi.
Die strook is namelijk gemaakt van aftelbare stof, waarop je uitstekend kunt borduren.

Vandaag de dag gebruiken we het nog maar zelden daarvoor, het is gewoon een standaard onderdeel geworden van wat we een handdoek noemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/badhanddoeken-extra-sierrandjes-centimeter-einde.36303
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een parate kennis:) maar nu is het dus vaak overbodig dus. want dat gedellte is minder goed voor het afdrogen dan badstof. een fiets op een auto geplakt zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Daarom hebben veel moderne handdoeken en met name badlakens ze ook al heel vaak niet meer. Bij gewone handdoeken hoort het gewoon nog een beetje bij het model. Het absorbtievermogen zal je overigens nog meevallen hoor. badstof kan natuurljk een hoop opnemen, maar bevat ook veel lucht. LInnen (of in dit geval katoen) dat gewoon dikker geweven is, heeft ongeveer gelijk zonier hoger absorbtievermogen. Een goed ingewassen hydrofielluier van 60x60 centimeter volstaat ruimschoots om een flink lichaam mee af te drogen, terwijl een handdoek van 50x100 daar niet alleen langer voor nodig heeft, maar daarna ook relatief natter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt! met afstand het beste antwoord +10

Andere antwoorden (6)

Het is voor de mooi... :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een goede greep ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk decoratie? Of anders misschien zodat ze minder slijten als je ze aan die plek ophangt aan een waslijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nut is m.i. slechts decoratief,dus geen wezenlijk nut!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft geen nut, het is puur voor de sier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen dezelfde kleur handdoek gebruikt is het wel handig om je patroon te onthouden.
Verder is het heel sierlijk.