Waarom worden er op flatgebouwen oranje zonneschermen gebruikt?

Je hebt zonneschermen in vele verschillende kleuren, maar het viel mij op dat op flatgebouwen bijna altijd oranje schermen worden gebruikt. Heeft dit een reden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
9.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotterdam, Ommoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou best kunnen. Gewoon van internet geplukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat ik het sowieso mis heb: absoluut dezelfde architectuur, en hetzelfde concept (hoogbouw in het groen), maar een verkeerd aantal verdiepingen. Ik tel op je foto 9 balkons boven elkaar. In Ommoord zouden dat er voor dit type (rechte flats) 14 moeten zijn.

Het beste antwoord

Oranje is schijnbaar de meest uniforme kleur die te koop is. Er worden hier vaak regels over opgesteld in de splitsingsakte (indien het gebouw uit meer eigenaars bestaat). Het ziet er dan mooier uit als iedereen dezelfde kleur heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de flat op de foto staat waar ik denk dat hij staat, zijn de oranje schermen van vóór de tijd dat deze flats in de verkoop gingen, en zijn ze geplaatst door de woningbouwvereniging. Dat neemt overigens niet weg dat je helemaal gelijk hebt: ook bij een flat met meerdere eigenaars worden zaken die 'het aanzien' van het gebouw sterk beïnvloeden vaak samen besloten.

Andere antwoorden (2)

Oranje geeft een gezellige kleur binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed kijkt is het al een vrij gedateerd flatgebouw, in die jaren ( rond 75 gok ik ) was er weinig keus qua kleur en waarschijnlijk was oranje ook het goedkoopste.
In de jaren heen zullen de doeken wel vervangen zijn maar het zal in de regels van het flatgebouw wel staan beschreven dat de kleur uniform moet blijven.

En het antwoord hierboven dat oranje een zonnig licht geeft in je huis vind ik ook een topopmerking want dat is zeker zo.

Wel leuk zo voor het W.K het scheelt een hoop gevels oranje schilderen :-)