Ik heb mijn eiken tafel geolied. Nu heeft ie een white wash look. Wat heb ik fout gedaan?

Ik heb ipv een doek een roller gebruikt. Ligt het misschien hieraan. Was niet de bedoeling datde tafel een whitewash look krijgt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Te dik ?
flyingcrow
8 jaar geleden
Heb je echt het goede spul gebruikt?
Alles wat je met olie behandelt wordt toch donkerder?

Antwoorden (2)

Ik denk dat je gelijk hebt dat het aan de roller ligt, waarschijnlijk zijn daardoor hele fijne luchtbelletjes in je olie gekomen die de olie melkachtig hebben gemaakt.
Als het hout niet te ruw is zou je kunnen proberen het met een doek weg te wrijven maar het hangt er ook van af hoe dik de olie is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk was de tafel al gelakt.
Dan trekt de olie onder de laklaag.