Wat is dit stoffen item wat lijkt op een rare kussentjeshoes?

Het is open aan de brede kant en het heeft 3 zakjes zeg maar. Het witte bandje is van klittenband en kan dus los.

Gevonden bij de inboedel van oma.

Toegevoegd na 21 uur:
De bovenkant, die open is, kan je sluiten met klittenband, dat is op de foto niet zichtbaar.

Toegevoegd na 21 uur:
Oh en de stof is als van een hoes die je om een kussen doet onder het kussensloop

Picture for question
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat een vrouw het om haar heupen vouwt als ze ongesteld is. Een soort ouderwets maandverband/luier dis.
Bordensteker
8 jaar geleden
In elk geval is klittenband pas uitgevonden in 1941, en echt in algemeen gebruik geraakt pakweg begin zestiger jaren.
Trouwens, op het label ontwaar ik een CE-markering. Dan zijn we al begin jaren negentig! Het lijkt op de tweede foto een dubbelwandig gewatteerd ding.
Een beschermhoes voor het een of ander. Maar wát?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dan had ik het bij het verkeerde eind. Nieuwe poging: beschermhoest voor kruik?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Rare vorm voor een kruik. Het zat in een cellofaan verpakking. Dus het is redelijk recent gekocht. Maar oma weet zelf niet meer waarvoor. Helaas stond er niets op de verpakking.
Bordensteker
8 jaar geleden
Die moet het zijn! In mijn zoekwerk is die niet opgedoken. (Ik wilde net een reactie plaatsen langs deze lijnen: Ik kwam op het idee dat je er drie hittepitzakken in zou kunnen schuiven, en dan vanaf je rug over je schouders en in je nek leggen. Maar dan zijn de speciaal daarvoor gevormde bijna rondlopende zakken misschien een logischer keuze.
Ik heb deze vorm nergens kunnen ontdekken tijdens een uitgebreide zoekslag naar hittepitzakken cq cherry stone thermal pillows en zo.
Een winkel in zorgartikelen herkent het misschien wel, als het met zorg te maken heeft.) Nou, en met deze afbeelding is het mij wel duidelijk dat ik toch niet zo gek dacht, maar het hoort dus bij een bepaald model warmtepack! Carscho, maak er maar een antwoord van!
Bordensteker
8 jaar geleden
Dank je wel, maar ik heb van iemand die hier al lang meedoet een tijdje geleden gehoord dat een vraag die onbeantwoord blijft uit de historie verdwijnt. Die wordt gewist, en de moeilijke vragen zijn soms juist de krenten uit de pap. En een voorbeeld dat je hier ook met moeilijke vragen aan kunt komen. Nu héb ik laatst ergens aan een oudere vraag, die ook nooit een antwoord kreeg, gezien dat dit niet altijd of niet altijd meteen gebeurt, maar het lijkt me een goed motief om je aan te sporen om je antwoord toch als zodanig te plaatsen. Bovendien kan de vraagsteller het beoogde proces dan ook afronden met een toekenning van een Beste Antwoord. Terzijde: ik had al piekerend ook nog een andere fysiek mogelijke toepassing gevonden, maar daar kon ik zelf geen logica in zien, dus een hoes voor een opvouwbare wandelstok http://static.webshopapp.com/shops/031657/files/009377421/opvouwbare-wandelstok.jpg viel bij mij zelf al door de mand van geloofwaardigheid. Wat is het speciale gemak immers van een niet volledig opgevouwen wandelstok? Neemt alleen maar meer ruimte in. Hij illustreert wel dat ik in de goede hoek zat te zoeken.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Haha ja ik geloof dat dat het juiste antwoord is @Bordensteker kan niet missen! Wel goed gevonden. Ik laat de vraag nog even open staan. Voor het geval dat er nog meer mogelijkheden gevonden worden.

Antwoorden (1)

Het `rare` kussenhoesje, is een hoes waar je een warmtepakking in kunt doen.
Ter behandeling van de nek, rug en schouderspieren.