Dit type kistjes kom - of liever : kwam) je tot voor een paar jaar regelmatig tegen in de goedkopere winkers met huishoudelijke spulletjes. Ik heb ze in het (recente en minder recente) verleden wel bij Blokker, Kwamtum, Action, Tedi en dat type winkels vandaan gehaald. Op dit moment is echter een ander type houten woonaccessoires in de more, (meer Shabby Chique dan klassiek) dus zul je dat type kistje vrees ik eerder op de rommelmarkt tegenkomen.
Het is echter wel een beetje het soort artikel waar je toevallig tegenaan moet lopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In kringloopwinkels, op braderieën en zwarte markten, en ook via veilingen. Zie bijvoorbeeld dit geveilde exemplaar: http://www.venduehuis.com/online_catalogus/zoom2/73578

En je kunt winkels die Antiek & Brocante verkopen erover benaderen. Behalve linnenkasten, dressoirs, en lampen hebben die namelijk ook (hut)koffers en kistjes / (deken)kisten in hun collectie. Bijvoorbeeld deze: http://www.altijdvrijdagbrocante.nl/categorie.php?cid=32&sid=&page=9&sort= Waarschijnlijk moet je dan vragen of ze er een voor je reserveren, want bij alle exemplaren die ik gegoogeld krijg staat dat ze verkocht zijn.
Amadea