Schimmel op boom verwijderen, hoe en wat voor schimmel is dit?

We hebben op de bomen bij ons huis een schimmel zitten, wit met daarin zwarte stippen. Nu zijn we benieuwd hoe de dit kunnen verhelpen, zonder de bomen weg te moeten halen. Zie bijgaande foto voor een foto van de schimmel

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Antwoorden (1)

Schimmels op bomen kan je niet verwijderen en zijn een gevolg van weersomstandigheden en van tijdelijke aard.
Dit voorjaar is het in de natuur extreem droog.
Op veel plaatsen is er 120 mm te weinig neerslag gevallen.
Door de droogte is de weerstand van planten en bomen aanzienlijk minder geworden.
Dus zijn er veel luizen, schimmels en schadelijke insecten op de bomen.
Bij voldoende regen is het probleem weer over.
(Was geen foto zichtbaar.)