Weet iemand waar dit voorwerp voor gebruikt werd, Metaal, rond, doorsnede 5,5cm.? Gevonden in de naaidoos.

Metaal, rond, doorsnede 5,5cm. Wanneer je aan het knopje draait komen de pinnetjes naar buiten. Gevonden in de naaidoos.

Toegevoegd na 2 minuten:
De achterkant is glad. Tekst erop: Eureka Deposé. Het merk waarschijnlijk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Grappig dingetje, ben benieuwd.

Het beste antwoord

Het is een oude versie van een flower loom.

Met bijvoorbeeld wol, garen of raffia of kun je een bloemetje rond de uitgestoken pinnetjes vlechten.
Als je klaar bent, kun je het bloemetje losmaken door de pinnetjes naar binnen draaien.

Op de video zie je hoe een moderne versie werkt.

Toegevoegd na 1 dag:
Bron:
"Mine is metal with one set of spikes protruding out of the edge of the circle which can be retracted one flower is made.
The markings are "Eureka" and "Depose" and two "+" signs."
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor alle genomen moeite om ons raadsel op te lossen! Leuk om te weten waar dit vernuftige apparaatje voor bedoeld is. En nu natuurlijk zelf uitproberen!