Waar is de kraan/blauwe slang voor in de meterkast?

Hoi iedereen,

Afgelopen week kwam er ineens water uit mijn meterkast vandaan. Toen ik de kast open deed, ontdekte ik dat er een kraan open stond. Deze heb ik dicht gedraaid. Ik weet echter niet waar de kraan voor is? Ook lag er een blauwe slang op de grond, waarschijnlijk zat deze op de kraan? Ik weet niet waar ik deze slang voor heb? Ik heb de slang weer op de kraan gedraaid, maar weet niet wat ik er verder mee moet.

Ik weet niet hoe het komt dat de kraan/slang eraf is gegaan. Het kan gebeurd zijn bij het wegzetten van de stofzuiger, of.. is er misschien iets anders? Mijn laminaat is helemaal beschadigd en ik wil dit in de toekomst natuurlijk voorkomen. Daarom wil ik weten waar de kraan voor is en waar de blauwe slang voor is? Kan het kwaad dat de slang nergens voor gebruikt wordt? Gevaarlijk?

Ik heb helaas geen verstand van dit soort dingen en ik kon niet bedenken waar de kraan voor zou kunnen zijn. Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die kan helpen, dus vandaar hier de vraag. Ik vind het zonde om een professional in te huren, als er niets aan de hand is.. en het gewoon een kwestie van de kraan dicht draaien is.

Alvast bedankt. Ik heb foto's toegevoegd als bijlage.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Amadea
8 jaar geleden
Zit je verwarmingsketel in de meterkast? Volgens mij is die waterslang om de waterdruk in de ketel aan te kunnen passen.
Cryofiel
8 jaar geleden
Het ziet eruit als een gewone kraan met een gewone slang eraan. Die slang zou bedoeld kunnen zijn om je verwarmingsketel bij te vullen - zit die in de buurt? Anders zou het kunnen dat er gewoon een slang op is gezet die toevallig over was, voor als je daar eens water nodig hebt. Of zit/zat er een vaatwasser in de buurt? 't Is wel geen typische vaatwasserwatertoevoerslang, maar wie weet...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blijkbaar heb je de kraan cq slang nergens voor nodig, dus:
Draai de kraan dicht, haal de slang eraf en zet evt. een afsluiter op de kraan. Waarschijnlijk ooit gebruikt voor (bij)vullen van CV-ketel of om e.e.a. watervragend apparaat op aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op de 1e foto is de vulkraan van de CV-installatie ook te zien.
Die met het kleine rode kraantje en draaidop aan "touwtje", hier bij punt 8 foto en uitleg:
http://www.vanstalle.nl/problemen.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Compris, De kraan moet je zeker niet afsluiten deze heb je wel degelijk nodig.
de druk in de cv word op den duur ook minder en dan dient de installatie te worden bijgevuld. Ook zal een installateur het niet op prijs stellen als je zomaar de kraan afsluit. bij onderhoud van de cv installatie zal de installateur vaak de installatie laten leeglopen en opnieuw vullen.

Antwoorden (2)

ik denk dat als jou cv ketel daar in de buurt zit dat dat de vulslang is voor jou cv ketel bij tevullen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kijk op de bovenste foto, naast grijze pvc pijp zit rood hendeltje dat is vulkraan cv, dopje eraf en slang past erop. iets hoger hangt rechts de cv ketel. kan overstort zien.