hoe maak je van een wijnvat een tafel of stoel?

Hoe behandel ik een wijnvat om er een terrasstoel van te maken?
Ik heb een wijnvat gekregen en wil er een stoel van maken maar hoe begin ik? Zagen, behandelen etc.....

Picture for question
9 jaar geleden
in: Wonen
4.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan een mooi kuipje er in zagen. Maar je kan ook een rond kussentje kopen en dan leg je die erin en dan heb je een bar kruk!!

Het beste antwoord

Benodigdheden:
Wijnvaten
Verf voor buiten
Beits
Electrische zaag
Watervast verlijmd multiplex
Schuimrubber
Tafelzeil
Tacker
Werkwijze:
Zaag de wijnvaten schuin door midden.
Beits de vaten.
Maak de zittingen: om uit te rekenen hoe groot deze moeten worden, heb je de diameter ervan
nodig.
Snij het schuimrubber op maat, zodat deze precies in het vat past.
Tacker hier tafelzeil omheen. Om deze zo strak mogelijk te spannen, tack je eerst de vier
middelpunten daar tussen. Op deze manier krijg je het beste resultaat.
Geef het vat een kleurtje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Slijptol pakken en de eerste hoepel doorslijpen, dan zagen tot aan volgende hoepel, etc. 3 of 4 klosjes aan de binnenzijde bevestigen en daarop het zitgedeelte plaatsen. Voorts het hele zaakje in de beits zetten of blank aflakken.