Is het net zo mooi en sterk als er nieuwe tegels over de oude heen gezet worden?

Beste mensen,

Ik hoorde dat men tegenwoordig nieuwe tegels over de oude doet en dat dus de oude tegels niet meer gesloopt moeten worden.
Maar ik vraag me af of het resultaat dan net zo mooi en sterk zal worden dan de oude slopen en dan nieuwe tegels zetten? Ik bedoel de wandtegels.

vrgr Gonna

9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Qua sterkt hoef je niet bang te zijn, de moderne lijmen houden die tegels echt wel op hun plaats. Wat betreft mooi is een kwestie van smaak. Rond kozijnen zie je vaak dat de tegels net iets terug liggen. Als je er een laag tegels overheen zet oogt het wat onnatuurlijk als de tegels gelijkliggen of er zelfs iets voor ligt. Dit is natuurlijk afhankelijk van het te betegelen oppervlak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ als de oude tegels maar goed vastzitten, gelukkig is dat goed te horen als je erop tikt
gonna
9 jaar geleden
Dank je wel