Wat moet ik doen om te voorkomen dat de verwarming aanslaat?

zo gauw ik langs de meterkast loop hoor ik die aanslaan hoe kan ik dat voorkomen? ik wil in een koud huis wonen .
elke dag noteer ik mijn meterstand ,het verbaast mij dat ik 5 a 6 m3 per dag verbruik.ik wil het op 2a m3 houden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Het water in de ketel heeft een bepaalde temperatuur.
dat wordt geregeld via een thermostaat.
Dus zal de ketel telkens aanslaan, alleen om dat water warm te houden.

Verder zal de rest worden geregeld via een gewone thermostaat ergens in je huis (kamer)
Die kan je lager zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaliter draai/zet je dan de thermostaat lager.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook de temperatuur in de ketel zelf kun ju regelen, dus de gevraagde temperatuur CV ketel lager zetten. Daarnaast de thermostaat in de woonkamer lager zetten.