Wat gebeurt er met naalden van omgehakte naaldbomen?

Als er een naaldboom word omgehakt bijv voor Ikea dan wordt het hout gebruikt. Maar wat gebeurt en dan met de naalden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Al het hout dat van deze boom afkomt en niet wordt gebruikt (zijtakken en loof) wordt versnipperd en na vertering gebruikt als compost om in de grond te verwerken als organische stof zodat deze niet te snel verschraald. Of verschraling van de grond wel of niet goed is, is een andere vraag. Ik hoop dat dit een duidelijk antwoord is.

Groetjes, Marcel van www.tuicentrum.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Naaldbomen hebben geen loof, maar voor de rest is je antwoord waarschijnlijk (inhoudelijk) juist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ojawel hoor,de naalden zijn het loof.
Antoni
9 jaar geleden
Nee, "loof" (en "lover") betekent volgens het woordenboek Van Dale "boombladeren". Dat zijn naalden dus niet. Waarom bestaat anders het taalkundige verschil tussen loofbomen en naaldbomen? Zie ook http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=loof&lang=nn en http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=lover&lang=nn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok.ik dacht ff dat naalden bladeren(loof dus) waren die door omstandigheden (extreme kou,of zoals bij de cactus hitte)geevolueerd waren tot naalden/stekels.
Antoni
9 jaar geleden
Niko, je zou bij nader inzien best wel eens gelijk kunnen hebben. De website van Van Dale schrijft (verrassend genoeg) als omschrijving bij "naaldboom": "boom met naaldvormige bladeren". Zie http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=naaldboom&lang=nn. Misschien hebben bladeren en naalden evolutionair gezien toch dezelfde biologische oorsprong. Hoe het precies zit, weet ik helaas niet. In de praktijk wordt er tegenwoordig echter toch wel een verschil gemaakt tussen loofbomen en naaldbomen. De evolutie van de cactus lijkt mij overigens sowieso anders dan die van de andere twee, maar misschien heb ik daar ook ongelijk in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo blijven we leren...(^_^)