Hoe monteer ik een rolluikkast?

Ik heb een tweede hands rolluikkast gekocht, maar tijdens het vervoer is de rolluikdeur uit de geleiders gegaan. De lamellen zitten wel aan elkaar, maar alle nopjes waar hij mee door de geleider loopt zijn los. Wat ik ook probeer, de boel zakt steeds weer uitelkaar. Moet de kast soms weer helemaal uitelkaar om de deur te kunnen monteren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Wij maken buro,s met een rolluik,en inderdaad is de kast nog uit elkaar als wij het
rolluik monteren is de kast nog uit elkaar,
De latten van het rolluik zijn bij ons ge lijmt op canvas, dus dat kan wel wat hebben.
Maar ik heb nog nooit een rolluik kunnen monteren als hij in elkaar zit.
Dus (indien mogelijk) uit elkaar halen.
Succes ermee,het is wel jammer zo,n pech ,als je een leuke kast gekocht hebt
burgos
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het rolluik netjes oprollen, daarna of daarvoor de plastic geleiders (nopjes) er in doen.
Monteer nu de twee zij geleiders op de muur/kozijn op de goede maat van de kap.

Als de complete rol nu in de kap/bak zit, plaats je de kap "door middel van de twee pootjes aan de kap" op de geleiders en stuur het onderste deel van het luik in de geleiders.
Succes.