mag je drinken uit een glas dat eigenlijk bedoeld is voor kaarsen?

Ik heb glazen gekregen van een hotel uit de buurt : dikke oranje glazen die ook in de vaatwas mogen (ttz het zijn glazen waar de kleur "in zit" dus niet opgeplakt of zo). Ze stonden vorige week op de toog met een bordje "neem gratis mee", netjes afgewassen, en ik heb er een zestal meegenomen.
Nu wist ik dat nog niet, maar toen we er deze ochtend er een koffie gingen drinken vertelde de eigenaar me dat het glazen waren die ze gekocht hadden voor ooit eens een eindejaarsparty, en nadien dus verder gebruikt als kaarshouder. Maar dat ze nu geen open vlam meer willen en ze dus uitgedeeld hebben.
Ik heb er echter al van gedronken.... omdat ik niet wist dat het glazen voor kaarsen waren .....en vroeg me af of dat kwaad kon. Volgens de eigenaar niet, en kan je er wellicht ook thee in zetten wegens heel hittebestendig.
Maar ik wilde het toch even checken....

9 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Als ze goed schoon zijn zie ik geen probleem.
geen wasresten in?
liveisgreat
9 jaar geleden
nee helemaal schoon....

Antwoorden (2)

Nee, dat kan geen kwaad. Het is wel belangrijk dat de glazen goed afgewassen zijn. Restanten van kaarsen kan je beter niet innemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, why not, als het schoon is :D