Waarom zijn er na deze strenge winter al zoveel teken?

De kat zit er vol mee...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo Loenie.
Rieneke1
14 jaar geleden
alsjeblieft niet loenie, tea tree olie is giftig voor katten!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALs je katten binnenhoudt, zodat anderen er geen last van hebben, dan hebben ze geen teken...
Rieneke1
14 jaar geleden
loenie, voor honden kan het geen kwaad, maar bij katten stapelt het, en loop je kans op nierfalen hierdoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij verwijderen ze altijd met een beetje alcohol, dat doen we dan op een doekje, de teken schrikken daardoor en dan kun je ze gemakkelijk weghalen.
Rieneke1
14 jaar geleden
@minstreel, volgens de nieuwste inzichten is het beter de teek niet te verdoven, omdat hij van schrik z'n maaginhoud leegt in de kat, en zo ziektes kan overbrengen.

Het beste antwoord

insekten hebben geen problemen met koude.
juist een zachte vochtige winter pleegt een aanslag op ze, want dan hebben schimmels vrij spel.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat die vieze beestjes niet in 1 winter plots uit zullen sterven ofzo,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn elk jaar tekens en daar doet een strenge winter niks aan af, hier bij mij in de tuin barst het alweer van de mieren en de pissebedden, terwijl ik had gehoopt dat ze nu toch wel een keer doodgevroren zouden zijn.
Ik denk dat de sneeuw een mooie isolatie laag is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn minnaar is weer bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in dit geval eentje, ha,ha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Danjewel Grietje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt de minnetjes omdat je antwoord niet goed is, ook al had je het alleen maar gehoopt, een koude winter is altijd in het voordeel van de insecten.
Er blijven er veel in leven.
In een zachte winter gaan veel insecten dood door vocht en schimmelinfectie's en gaan ze massal dood.
Het is dus ook een fabeltje, dat een koude winter veel ongedierte opruimt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eddijst, dank, van jou leer ik veel.
Het is een fabel dat je na een strenge winter minder insecten zou hebben. Bovendien gaat de voortplanting zo snel dat het oude niveau in enkele weken hersteld is.
Een teek kan in een keer vele duizenden eitjes leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De teken hebben in de winter niets te eten gehad onder andere omdat ze onder de sneeuw zaten en hebben dus honger,als je kat voorbij komt laten ze zich vallen en beginnen te eten, bij een zachtere winter kunnen ze ook in de winter soms nog een maaltje krijgen.