Is dit mogelijk, of is het te mooi om waar te zijn? En ervaringen met AirBNB

Voor een stage ben ik op zoek naar tijdelijke woonruimte en nu heb ik het volgende appartement gevonden: http://www.pisocompartido.com/piso/341473/barcelona-barcelones_barcelona

Echter is de prijs all-in 390 euro per maand, alleen is dit wel te vertrouwen?

Ik heb reeds contact met de eigenaresse van het huis gehad en dit lijkt allemaal goed te zijn, alleen wil ze dit 'veilig' regelen via AirBnB.

Wat is jullie advies, hiermee doorgaan of vertrouwen jullie het niet? En is AirBnB een geschikte partner voor dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ikzelf heb uitstekende ervaringen met Airbnb. Bekijk even of ze al langer bij Airbnb bekend is. Misschien staan er ook beoordelingen bij. Betalingen gaan ook via Airbnb en zijn naar mijn ervaring veilig.
Antoni
9 jaar geleden
Vergelijk dit appartement eens met andere appartementen op de website. Zijn de prijzen gelijkwaardig? Dan is de kans groot dat er niets vreemds met (de prijs van) dit appartement aan de hand is.
Poet
9 jaar geleden
Ziet er prima uit. Zo te zien ook naast een metrohalte en prachtig bij de montjuïc. De prijs is idd gunstig, wellicht omdat het net buiten het echte centrum ligt. En de ruimte is ook niet supergroot (56 m2 en dat zal inclusief eenvoudig keukentje zijn - dus wat je op de foto ziet dat is het dan ook ongeveer wel).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Kruidenvrouwtje Hoe kan ik zien of dit contact persoon bekend is bij airBnB? @de rest
Bedankt, stelt me inderdaad wat meer gerust. ;-)
Antoni
9 jaar geleden
Poet, 65 m² toch? Niet 56 m²?
Antoni
9 jaar geleden
laurensstrijker, heb je bij Caracteristicas gezien wat er allemaal niet is? Geen meubelen, geen keuken, geen verwarming, geen airconditioning, enzovoort. Dat is overigens niet in overeenstemming met de beschrijving. Daarin staan de meubelen en de keuken wel beschreven. Wat er met "Servicios complementarios Agua: No" wordt bedoeld is mij ook niet helemaal duidelijk: "Extra diensten: geen water"? Ik zou, als ik jou was, toch nog even precies nagaan wat er nu wel en wat er niet in het appartement is te vinden, en ook wat er wel en wat er niet in de prijs van € 390,- is inbegrepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@laurensstrijker, als ik in de app op de foto klik, krijg ik het profiel van de verhuurder te zien. Daar vind je allerlei info.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn gevoel hierbij is dat de prijs te laag is voor wat ik zie op de foto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Spanje ligen de prijzen een heel stuk lager dan in Nederland, en 390 euro is daar een prima prijs. Je hebt wel kans dat bijvoorbeeld het meubilair en de keukenuitrusting en dergelijke niet zijn van een kwaliteit die je in Nederland voor die prijs verwacht. Er zitten ook grote prijsverschillen tussen appartementen specifiek voor ' toeristen' en voor 'gewone' verhuur.
In de tijd dat ik in Spanje woonde (wel effe geleden) betaalde je voor dit type flat voor langere tijd via de lokale makelaar / verhuurder ongeveer een kwart van wat een 'vakantieappartement' of toeristenappartement kostte.

Antwoorden (1)

Er klopt iets niet met deze advertentie. Op AirBnB staat dezelfde foto, maar appartement is op andere plek (wel vlakbij) onder andere naam (Apolo Theater apartment). De prijs is ook totaal anders, nl $1509,- per week !
Vergelijk de bron met de door jou gevonden website. Ga er maar vanuit dat AirBnB de juiste info verstrekt, en dan is je "droomprijs" even heel ver weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk aan, het leek al te mooi om waar te zijn! Bedankt voor het helpen zoeken en het komen met de juiste informatie! :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard kun je via AirBnB op zoek gaan naar iets betaalbaarders.
Goedkoopste gevonden : https://www.airbnb.com/rooms/722682?s=oALW