bobbels onder de coating van aluminium profiel balkon hekwerk?

Wij hebben hekwerken in ons appartementen complex voor de galerij en balkons. Nou zien wij op meerdere plekken vooral op de horizontale all balken onder de coating bobbeltjes ontstaan. Meeste plekken zijn aan de uit eindes ontstaan. Het hekwerk is nu ongeveer 8 jaar oud. En er zit 10 jaar garantie op met per jaar 10 % waarde vermindering.

Onze vraag is: hoe kan deze bobbeltjes onder de coating nou ontstaan. De fabrikant komt wel langs, maar zei dat slecht regulier onderhoud waarschijnlijk de boos doender is. Wij zijn van mening dat er al iets mis is gegaan in de fabriek, en dat bv de primer niet goed zijn werk heb gedaan of er zat daar al soort van roest.

Wie is hier deskundig in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Als het gelakt aluminium is, heb je 2 mogelijkheden, of de aluminium is slecht ontvet voor het lakken(bv vette vingerplekken),of men heeft na het verwerken( bv op lengte zagen) geen anti-corrosief middel gebruikt op de blanke aluminium (zaagsnede).
Of..je gelakte aluminium heeft last van zout, dit valt meestal voor aan de kust, waar pvc of geanodiseerd aluminium (kunstmatig verouderd en geborsteld) een betere keuze is voor buitenschrijnwerk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat noemen ze white fur, aluminiumroest.
Kan alleen als er vocht en zout onder de coating kan komen.
Dat kan via een kras of deuk. kan niet zien of er beschadigingen zitten?