wat voor vlieg is dit ik kom er maar niet af lijkt wel of ze van hout houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

De foto is helaas niet scherp. Maar qua vorm is het een motvlieg, ook wel motmug of rioolvlieg genoemd.

Toegevoegd na 55 seconden:
Aalputmot is nog een ander synoniem.

Toegevoegd na 1 uur:
De larven voeden zich met schimmels, bacteriën, rottend materiaal. Het volwassen motmugje eet dat ook, maar lust ook nectar. Door deze levenswijze vinden we ze vaak in vochtige ruimtes: toilet, badkamer, keuken.

Ze zijn niet schadelijk, maar kunnen hinderlijk zijn. Zorg dat er geen rottend materiaal meer is, dan zullen ze verdwijnen. Dus de afvoer ontstoppen, het ventilatierooster schoonmaken, alle plekjes nagaan waardoor ze kunnen zijn aangetrokken.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
fremar
9 jaar geleden
Is totaal onschadelijk...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad het is een motmug heb nieuwe foto geupload
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
weet u ook wat ik hieraan kan doen?
Antoni
9 jaar geleden
Houden ze echt van hout? De vraagsteller is daar zo te lezen niet zeker van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt ik ben er niet zeker van aangezien ze nogal veel op hout gaan zitten in deze woning
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bij ons in de flat zat het hele trappenhuis er vol mee toen het riool geknapt was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probleem gevonden en aan het uitroeien met vliegende insecten spray !
Het zat onder de grond in kruipkelder.
het zullen vast hele nuttige beesten zijn maar met ze alle een feest in het huis houden hoeft van mij dan weer net niet Ik sluit over 1.5 uur de topic
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wij hadden ze ook in de badkamer. Inderdaad vuile plaats opruimen dan zijn ze zo weer weg ook. En gelukkig steken ze niet. Vind rioolvliegje wel een passende benaming trouwens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt !!!!