Wat is het nut van een kelder onder het huis in deze tijd?

En waarvoor gebruik je deze als je een dubbele garage en een aparte schuur hebt?

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zit geen verwarming in.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
11.2K

Het beste antwoord

Wij hadden vroeger een ouderwetse kelder onder ons huis.
In die kelder had je een constante temperatuur van een graad of 8 a10.
Zomer en winter dezelfde temperatuur.
Ons flesje bier kwam niet uit de koelkast maar gelijk uit de kelder klaar om zo te drinken op de juiste temperatuur.
In die kelder kun je ook je winter of zomerbanden goed kwijt,de ideale temperatuur.
Maak er een voorrraad kamer van.
Met een warme zomer,kun je veel op je koelkast en diepvries rekening besparen.
Als je een voorraad frisdrank haalt kun je deze warm in de kelder zetten,binnen een paar dagen is deze afgekoeld.
Zondat dat je koelkast het werk heeft moeten doen.
Altijd nemen zo,n kelder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niet aan gedacht om er bier of frisdrank in te zetten (dit staat altijd in de weg) en hebben we altijd veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk de koelkast leeg met al dat bier. Goed idee en zeker met verjaardagen.

Andere antwoorden (13)

genoeg nut:

chill out dome

geluidstudio

speelruimte

bibliotheek

etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kelder wordt tegen woordig gebruikt voor het bewaren van produkten die koelbewaard moeten worden.
Maar ook voor opslag van huishoudelijke apparaten die je niet zovaak nodig hebt

Toegevoegd na 1 minuut:
of daar staat een koelkast en een vriezer in grote kelders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een mooie droge ruimte is, kun je er een kroeg van maken;-)
Maak er een bar in.
Zet er een biljart neer!
Een paar makkelijke stoelen en een grote tv!
Ik zou het wel weten;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er een donkere kamer voor m'n fotohobby van gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een wijn kelder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uh wij zijn geen wijnliefhebbers.
Bij mij is het om rommel op te slaan ( wat dan uit de hand loopt en je de kelder niet meer in kan )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de kelder is het vrijwel altijd koeler dan in de rest van het huis. Tevens is het er ontzettend geluidsdicht.

Als je een voorraad van voedsel wilt hebben voor de lange termijn kan de koele kelder hier goed voor gebruikt worden. In de koelkast past er niet zoveel.

Sommige jongeren hebben een eigen bandje en willen graag oefenen zonder dat de rest van de buurt hoeft mee te genieten. Hier kan de kelder dan ook goed voor gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader heeft er een kantoor ruimte van gemaakt,( wat vroeger mijn slaapkamer was ). Ook alles staat hier gearchiveerd. Een kelder is overgigens als extra ruimte toegevoegd aan je huis. Een schuur of garage is extern, en meer bedoeld als opslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergis je niet,je kunt heel wat kwijt in die kelder. Wat dacht je van planken vol eten,het is er lekker koel. Als er n stopcontact is een extra koelkast of vriezer. Of je gebruikt hem als berghok waar je bv je kerstspullen bewaart etc. Ik zou het wel weten,heerlyk zon ouderwetse kelder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat voor eten, aardappels, blikgroente hoeft niet koud te staan. Verse groenten haal je voor een paar dagen.
Wekken zoals met die wekpotten van vroeger doe je tegenwoordig bijna niet meer. we hebben al een dubbele garage en een aparte schuur. Een 2e vriezer staat er al. + voor je reactie
Het ligt er een beetje aan hoe groot de kelder is. Ik gebruik mijn kelder als opslagplaats voor zaken die ik eigenlijk nooit meer gebruik, maar niet in de schuur wil zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelijk heb je. Ik heb dat ook nooit begrepen want meer dan één op twee gebruikt kelder om rommel op te stapelen die de kleinkinderen dan op hun beurt kunnen opruimen bij het overlijden van hun grootouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een kelder nog steeds een goede opslagruimte is voor levensmiddelen die langer bewaard worden. Ook voor eventueel bewaren van groente en aardappelen is het ideaal. Het is gewoon een heel stuk koeler dan in de rest van het huis. Ik zet mijn vriezer in de kelder, scheelt in de energie kosten. Voor de limonade en bier flessen is het ook heerlijk, altijd lekker koel en altijd ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oud speelgoed,troep
Chilplek maken:)
Wijn Bewaren