Het is de motmug.
Motmuggen (Psychodidae) zijn een familie van kleine insecten die behoren tot orde tweevleugeligen en de onderorde muggen (Nematocera). De vleugels zijn vaak voorzien van schubben en worden in rust gespreid gehouden. De muggen lijken hierdoor enigszins op kleine vlinders waaraan de naam te danken is. Ze worden ook wel aalputmotje genoemd.
Z512099
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat is exact hetzelfde als een motvliegje!
Z512099
9 jaar geleden
Je zegt dat het evengoed een nachtvlinder kan zijn, je geeft dus een dubbel antwoord.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt een motvliegje, maar die zijn behoorlijk klein. Er is niet goed in te schatten hoe groot het insect is. Qua vorm zou het ook een nachtvlinder (een van de vele soorten motten) kunnen zijn, maar de foto is te onscherp om met zekerheid te kunnen vertellen wat het is.
Plaatje bij antwoord
Amadea