Stoeprand verlagen van parkeerplek voor woning?

Is het mogelijk om een bepaald gedeelte van de stoeprand in de straat verlaagd te krijgen?
Kun je zoiets misschien ook opgeven bij een gemeente, zodat ze dat dan doen wanneer ze er toch iets aan veranderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er een goeie reden is en de gemeente een beetje meewerkt. Of is het voor de leuk of de mooi?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, voor de lichtmetalen velgen.
ronron1212
9 jaar geleden
Nee dat zal de gemeente niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus toch voor de leuk en de mooi. (velgen zijn leuk en mooi) + bij Computoon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je dat je dan je velgen beter ziet? Of dat je ze dan minder vaak kapot rijdt als je te dicht langs de stoeprand parkeert?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor minder vaak kapot.

Antwoorden (2)

Je kunt het proberen, de kans is zeer klein.

De parkeerplek voor een woning is namelijk geen eigendom van de bewoner van het huis maar openbaar terrein. Het trottoir biedt bescherming aan de voetgangers en die bescherming wordt deels teniet gedaan als de stoep lager wordt gemaakt. Het wordt dan voor allerlei verkeer (nog) gemakkelijker om op de stoep te gaan rijden, waar het niet thuishoort. Verder moet de gemeente denken aan de uniforme aanblik van de straat. Daar hoort geen trottoir bij dat golft door de hoogteverschillen.
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
+
En als ze ook bezig gaan met lantaarnpalen, dan kunnen ze meteen eentje naar dat plekkie verplaatsen, zodat niemand zich daar hoeft te verstappen ;-)
Ik denk dat het alleen kunt aanvragen, als u er een hele goede reden voor hebt. Bijvoorbeeld als u invalide bent (rolstoel bv) en er verder geen verlaging is in de rest van de straat, althans niet dat je dan heel ver moet omlopen/rijden. Geen idee hoe uw situatie is, maar u kunt het altijd navragen.