Wat te doen met een lieveheersbeestjesnest in 'n raam in de badkamer? (Tussen het raam en de muur, aan de buitenkant)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Antwoorden (3)

Kan je erbij komen?
lieve heerbeestjes doen niet, dan zou ik het er gewoon "uitpulken"zeg maar. Je hoeft geen chemische spullen gebruiken want ze vallen niet aan zoals wespen zouden doen.
Je kan ze ook laten zitten en je raam even een tijd dicht laten totdat ze weg zijn, ze maken geen schade aan je isolatie etc, maar dan moet je even geduld hebben.

Wel apart, een nest heb ik nog nooit gezien van lieve heersbeestjes, ook al zie je ze verder overal lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met een nest?
een kluitje eitjes, poppen, of overwinterende lieveheersbeestjes bij elkaar?
zeker als het om overwinterende lieveheersbeestjes gaat, zou ik niets doen.
nu met dit lekkere weer zijn ze zo weer weg.
ook eitjes of poppen zou ik rustig de tijd geven.
het zijn leuke beestjes, die bovendien veel luizen opruimen straks.
Rieneke1
14 jaar geleden
De lieveheersbeestjes overwinteren daar:
Lieveheersbeestjes overwinteren in het volwassen stadium op liefst vorstvrije, beschutte plaatsen en zitten hier vaak met een grote kluit op elkaar. Zij komen, als de zon warm genoeg is, in het voorjaar weer tevoorschijn.

Dus nog even wachten, dan ontwaken ze weer. Ze zoeken dan zelf weer een plekje buiten om weer nuttig werk (bijv. luizen vangen) te gaan doen.