Ik kweek binnen tomaten. Ze groeien (te) hard! Blad gaat slap hangen er zit maar een kleine kluit aan. Wat is er ad hand?.

Ik heb hem getopt na twee bloemtrosjes. Zou er ongedierte in de pootaarde zitten? Niks te zien. Blad ziet er wel goed uit, alleen slap.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Wat bedoel je met binnen?
Is het in de huiskamer op de vensterbank, of in een kasje.
Gezien je probleem heb je het denk ik over de vensterbank.
Tomaten hebben behalve warmte, vocht en voeding, ook erg veel licht nodig.
Buiten of in een kasje, krijgen ze van alle kanten licht ( zon)
Ook hebben ze licht van heel vroeg in de morgen tot laat in de avond.
Dus van voor, achter, links, rechts en van boven.
Dus zeg maar van 5 kanten en erg veel uren per dag.
Op de vensterbank, krijgen ze aanzienlijk korter licht ( zon) en maar van een kant !!
Hierdoor worden de bladcellen erg groot en groeit de plant ook nog eens scheef.
Het blad wordt hierdoor teer en slap.
De weerstand van de plant loopt terug en vaak komt er luis in.
De plant moet o.a. door middel van zijn bladgroen en licht groeien, is dat te weinig dan zullen ook zijn wortels ver achter blijven.