mag een woningbouwvereniging de huur zomaar verhogen?

Ik hoorde dat of je nu een woningruil doet of een woning huurt de bestaande huur ca 100 euro mag worden verhoogd door de woningbouwvereniging, mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Wanneer je een nieuwe woning betrekt mag de huurprijs opnieuw vastgesteld worden voor de nieuwe huurder. De maximalehuurprijs wordt wettelijk vastgesteld naar aanleiding van een puntensysteem. Je kunt dit zelf nakijken.
Tevens wordt door de overheid jaarlijks vastgesteld wat de maximale verhoging bande huur voor dat jaar precies is (dit is mede afhankelijk van de inflatie).
Ik heb een link toegevoegd voor het berekenen van de maximale huurprijs.