kun je een kamer huurder waarbij het 3 maanden contract is afgelopen door de politie uit de woning laten halen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Nee, de politie gaat hier niets aan doen.
Je kunt de huurder (bijna alleen) "uitzetten" als de huur niet wordt betaald.
Dat kun je doen door de sloten te vervangen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar de huur is netjes betaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de huur betaald is wat is het probleem dan??
Nee, zonder gerechtelijk bevel , zullen die hieraan niet meewerken.

Een voor bepaalde tijd aangegane huur van woonruimte eindigt niet door het enkele verloop van de huurtijd (art. 7:271 lid 1 BW). Ook voor het beëindigen van een tijdelijke huurovereenkomst is een opzegging vereist. Zonder opzegging is de beëindiging nietig en loopt de huurovereenkomst, ook na het verstrijken van de overeengekomen termijn, gewoon door. Een tijdelijke huurovereenkomst kan door elk van beide partijen worden opgezegd tegen een voor de betaling van de huurprijs overeengekomen dag, niet vallend vóór het verstrijken van de bepaalde tijd. Dit betekent dat een tussentijdse opzegging door één der partijen vóór afloop van de termijn waarvoor de huurovereenkomst is aangegaan, niet mogelijk is. Dit geldt eveneens voor de huurder.

Bronnen:
advocatengoossens.nl/huurrecht/huur_eindewoonruimt...